loading...
تبلیغات - مقالات معماری - دانشجویی
نقش برتر بازدید : 275 سه شنبه 07 مهر 1394 نظرات (0)
مطالعات باغ موزه دفاع مقدس

تاریخ ایجاد 09/29/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 110 برگ ورد   قیمت: 13500 تومان     تعدادمشاهده  2  
 


مطالعات باغ موزه دفاع مقدس
فهرست مطالب
چکیده    ---------------------------------------------------------------------------- 1
مقدمه    ---------------------------------------------------------------------------- 2
بخش یک : شناخت موضوع ------------------------------------------------------- 3
شناخت مفهومی   -------------------------------------------------------------------- 3
شناخت تاریخی---------------------------------------------------------------------= 18
شناخت کالبدی  -------------------------------------------------------------------- 32
بخش دو : شناخت بستر---------------------------------------------------------- 37
شناخت طبیعی  --------------------------------------------------------------------- 37
شناخت انسانی  --------------------------------------------------------------------- 48
شناخت کالبدی  -------------------------------------------------------------------- 50
بخش سه : بررسی مصادیق------------------------------------------------------- 62
مصادیق داخلی  --------------------------------------------------------------------- 62
مصادیق خارجی  -------------------------------------------------------------------- 76
بخش چهارم : جمع بندی--------------------------------------------------------- 82
بخش پنج : طرح ------------------------------------------------------------------ 108
فهرست منابع و ماخذ  ---------------------------------------------------------------- 
پیوست  ---------------------------------------------------------------------------- 
 
 
شناخت مفهومی
آشنایی با مفهوم جنگ
جنگ بی تردید ، شگفت انگیز ترین پدیده اجتماعی است . اگر جامع شناساسی آن گونه که دورکیم گفته است ، بیان تاریخ به صورت دیگر باشد ،میتوان گفت که جنگ افریننده تاریخ است . در واقع تاریخ صرفا با کشمکش های مسلخانه آغاز شده است و بعید است زمانی برسد که این پدیده کاملا از بین برود ، زیرا به هر حال مشخص ترین مبادی تاریخ و در عین حال ، مرز های هستند که مراح مهم حوادث را از یکدیگر متمایز می کنند . تقریبا تمام تمدن های معروف در اثر جنگ از بین رفته اند . تمام تمدن های جدید  نیز با جنگ پا در عرصه وجود نهاده اند .سیادت هایی که هر ازامعه خا چند گاه یک بار ، نوعی جامعه خاص را در صدر جوامع بشری می نشانند ، جنگها هستند و مشروعیت خود را از آن می گیرند .
چنگ در عین حال یکی از عوامل اصلی تقلید جمعی است که در تغییرات اجتماعی نقش بسیار مهمی ایفا می کند .جنگ بسته ترین جوامع را وا می دارد تا در دیر یا زود دروازه های خود را بگشاید ، مانند چین ، ژاپن ، یا مراکش در طول قرن اخیر . جنگ احتمالا نیرومند ترین و موثر ترین شکل تماس تمدن ها با یکدیگر است .جنگ انزواعی روانی را به زور از بین می برد و حتی در نوع پوشش هم تاثیر می گذارد خلاصه ، جنگ از تمام شکل های تحولات حیات اجتماعی مهم تر و نوعی تحول شتابان است.
پدیده جنگ در عین حیرت انگیز بودن ، برای ما تا بدان حد عادی است که به سختی می توانیم از آن شگفت زده شیم . پرودن ، نظریه پرداز سوسیالیست فرانسوی می گوید : (( هیچ حواننده ای نیاز ندارد به او بگویند که جنگ از لحاظ فیزیکی یا تجربی چگونه چیزی است . هر کس تصوری از جنگ دارد : بعضی به سبب این که خود شاهد جنگ بوده اند جمعی به علت ارتباطات عدیده ای با جنگ داشته اند و بسیاری به علت آن که خود مستقیما جنگیده اند.
کلمه جنگ از واژه هایی است که در زوایای دل و اعمق قلب انسان نسبت به آن تنفر وجود دارد ، زیرا در بیشتر موارد جنگ وسیله ی از پا در اوردن  رقیب ، رسیدن به قدرت ، انتقام جویی ، اشباع غریزه ، شهرت طلبی ، سیطره بر منابع زیرزمینی ، رسیدن به اهداف شوم استعماری و ... بوده است. 
و گرنه جنگ اگر به جهت دفاع از عقیده ، وطن ، ناموس ،حمایت از مستضعفین ، ذفع تجاوز ، رهایی  از سلطه استعمار و بیگانگان و ... باشد ، نه تنها مقبوض نیست که قابل ستایش است. زیرا نهایی ترین راهی که عزت ، شرف و استقلال یک ملت را بیمه مینماید و انسان را در راه مانده را به هدف و مقصد میرساند ، و جامعه شکست خورده را به پیروزی سوق می دهد جنگ است .
و چه بسا که جنگ تکلیف می شود و مصداق آیه ((کتب علیکم القتال )) می شوئ زیرا تنها بدین وسیله است که می توان جامعه را از تباهی و فساد باز داشت که ((و لولا دفع الله الناس بغضهم لفسدت العرض )) در همین مورد صدق می نماید . 
به فرموده بسیار جالب پیامبر بزرگوار (ص) : یک دسته از مردم جز به شمشیر اصلاح نمی شوند.
 
سخن یکی از فلاسفه این است ¬: (( منیکی از نیرومندترین نمایش های تکامل نوع بشر را در تاثیر و نفوذ ی که در جنگ در اخلاق و طبع ملت ، مشاهده می نمایم )) و فیلسوف مشهور جهان افلاطون می گوید ((بدون جنگ قریه عالی انسان نمو نمی کند ، اگر چه جنگ خوب نیست ولی ممکن است لازم باشد )).
امام خمینی نیز می فرماید: ((آن مذهبی که جنگ در آن نیست ناقص است ، اگر باشد.))
جنگ و جهاد در اسلام 
آیین نجات بخش اسلام که تمام قوامین و احکامش در جهت رشد ، ترقی و تکامل مادی و معنوی بشریت است و همیشه پیروانش را به حرکت به سوی کمال سفارش می کند ، برای فرد و جامعه ای که با مانعی مواجه شوند دستوری برای شکستن سد و برداشتن مانع ، وضع نموده است تا در رئند تکامل انسان وقفه پیش نیاید :  و آن ستور جهاد و مبارزه بی امان با هر نیرویی بازدارنده انسان از رشد و تکامل  که هدف آ فرینش است ، می باشد.
علی ( ع ) می فرماید : (( جهاد دری است از درهای بهشت ، خداوند آن را به روی دوستان مخصوص خود گشوده است ، جهاد لباس تقوی زره محکم و مطمئن خداوند است .)) فلسفه تشریخ جهاد در اسلام بدین جهت است ،که بساط شرک و بت پرستی ، فساد ، تجاوز و بیدادگری در جاکعه برچیده شود .و امت مسلمان در سایه عدالت و آزادی و در محیط دور از گمراهی و تبا هی و تبعیض به زندگی توام با مهرو محبت و خلوص به سر برند . قران می فرماید: (( و قاتلو هم حتی لا تکون فتنه و یکون الدین الله )) با آن ها پیکار کنید تا فتنه باقی نماند ، و دین مخصوص خدا شود.
در آیه ای دیگر به دنبال اذن جهاد در بیان یکی از فلسفه های جهاد می فرماید : ((و لولا دفع الله الناس بعضیهم بیعض لهدمت صوامع و بیع و صلوات و مساجد یذکر فیها اسم الله کثیرا )) و اگر خداوند بعضی از آن ها را به وسیله ی بعضی دیگر دفع نکند، دیر ها ، صومعه ها ، معابد یهود و نصارا و مساجدی که نام خدا در آن ها بسیار برده می شد ویران می گردد.
امیرالمومنین علی می فرماید : (( به خدا سو گند هر ملتی درون خانه اش مورد هجوم قرار بگیرد حتما ذلیلی خواخد شد . )) یعنی ملتی که در زمان جنگ به سوی دشمن نشتابد 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات باغ موزه دفاع مقدس ,رساله باغ موزه دفاع مقدس ,پایان نامه باغ موزه دفاع مقدس ,طرح نهایی ,پروژه باغ موزه , دفاع مقدس ,استاندارد باغ موزه ,نمونه موردی ,برنامه فیزیکی ,مبانی نظری ,اصول طراحی ,معماری باغ موزه دفاع مقدس
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2071
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 102
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 143
  • بازدید امروز : 551
  • باردید دیروز : 781
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 551
  • بازدید ماه : 8,214
  • بازدید سال : 66,042
  • بازدید کلی : 989,129