loading...
تبلیغات - مقالات معماری - دانشجویی
نقش برتر بازدید : 254 شنبه 21 شهریور 1394 نظرات (0)
مطالعات طراحی پردیس فرهنگی معماری ايران ۲۱۰ صفحه،پایان نامه کارشناسی ارشد معماری

تاریخ ایجاد 05/14/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: ۲۱۰ صفحه،پایان نامه کارشناسی ارشد معماری   قیمت: 30000 تومان   حجم فایل: 18 kb  تعدادمشاهده  123  
 


تحويل لينک دانلود 30 مگابايتی بلافاصله پس از پرداخت

 چکيده:

معماری همواره به عنوان هنری مولد در جوامع مطرح بوده. اين هنر به عنوان يکی از عوامل نهادی جامعه در روحيه اجتماعی تاثير می گذارد و در عين حال از آن تاثير می پذيرد. لذا برخلاف هنرهای محض که مستقل از بازارهای خارجی تنها وسيله ای برای ارضای خواسته های هنرمند است، عمل کرده و رابطه متقابل و دو طرفه ای را ميان معمار و کاربران اثر معماری برقرار می کند. بنابراين بهبود وضعيت معماری جامعه نيازمند آن  است که هر يک از طرفين اين معادله، مسير پيشرفت وتکامل خود راطی کند. پيشرفت طراح برای خلق فضاهای نو و پرکارآمد تا حد زيادی منوط به بارور شدن خلاقيت وی در دوران تحصيل می باشد. بنابراين هرگز نمی توان تاثيرات فضای خلاق آموزشی را بر بارور شدن خلاقيت معماران ناديده گرفت. از سوی ديگر سطح ذائقه و سليقه معماری جامعه برای پذيرش و البته درخواست طرح های نو و خلاقانه معماری نيازمند پيشرفت و به روز شدن است. اين امر تنها منوط به يک فعاليت فرهنگی عظيم و انقلاب گونه در چهارچوب يک تشکل واحد معماری است  تا در نهايت در يک رابطه متقابل با پيشرفت هريک از طرفين، شاهد پيشرفت معماری در جامعه خويش باشيم.

در روش تحقیق موضوع، ابتدا منابع مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و به صورت کتابخانه ای سوابق موضوع ، جمع آوری گردید. به منظور آزمون فرضیه، رشد خلاقیت در فضاهای آموزشی به صورت میدانی مورد تحقیق قرار گرفت. در این بررسی محدودیت ها، قابلیت ها و انتظارات افراد از طریق مشاهده شناسایی شدند .در این راستا پرسشنامه ها در بین تعدادی از دانشجویان معماری توزیع گردید که پس از حذف پرسشنامه های مخدوش مورد تحلیل واقع شدند.جامعه آماری این تحقیق به صورت مستقل تصادفی ساده از میان دانشجویان دانشکده های معماری دانشگاه های علم و صنعت، شهید بهشتی، تربیت مدرس و تهران انتخاب گردید. پس از انجام مطالعات میدانی، به بررسی و تجزیه و تحلیل خصوصیات کالبدی فضاهای مورد مطالعه پرداخته شد و بر اساس نتایج به دست آمده  ویژگی های تاثیرگذار در ارتقای خلاقیت ارائه گردید. در ادامه داده های بدست آمده از پیمایش فضاهای آموزشی، تجزیه و تحلیل و سپس تعبیر و تفسیر شدند. تفاسیر صورت گرفته از اطلاعات بدست آمده در راستای تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر بر ارتقا و رشد خلاقیت در فضاهای آموزشی افزایش کیفیت فضایی انجام شد. در نهایت چیدمان مبلمان به عنوان موثرترين اولويت دانشجويان در ايجاد فضای آموزشی مناسب و بارور کننده خلاقيت دانشجو  به عنوان نتايج تحقيق مطرح شد.

واژه‌هاي كليدي: هنر مولد، پيشرفت معماری، ذائقه معماری جامعه، خلاقيت معمار، فضای خلاق آموزشی

  فهرست مطالب

مقدمه. ۱

فصل اول: بيان موضوع طراحي… ۴

۱-۱  موضوع پایان نامه. ۵

۲-۱  بیان مسئله و رویکرد تحقیق.. ۵

۳-۱  اهمیت و ضرورت موضوع. ۶

۴-۱  اهداف ………….. ۶

۱-۴-۱  بيان اهداف کلی مجموعه. ۶

۲-۴-۱ معرفی فعاليت ها و اهداف جزئی مجموعه. ۶

۱-۲-۴-۱ فعاليت های مجموعه در بخش آموزشی.. ۶

۲-۲-۴-۱  اهداف و فعاليت های مجموعه در بخش فرهنگی.. ۸

فصل دوم: مطالعات پايه. ۱۱

بخش ۱-۲ :  تاريخچه و سير تحول پيدايش تشکل های معماری… ۱۲

۱-۱-۲   تاريخچه و سير تحول تشکل های معماری.. ۱۳

۲-۱-۲ مبداء پيدايش موزه های معماری معاصر. ۱۳

۳-۱-۲  ارگان های داخل کشور ۱۵

۱-۳-۱-۲ کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران.. ۱۵

۲-۳-۱-۲  جامعه مهندسان معمار ايران.. ۱۶

۱-۲-۳-۱-۲ اهداف جامعه مهندسان معمار ايران.. ۱۶

۳-۳-۱-۲ سازمان نظام مهندسی.. ۱۶

۱-۳-۳-۱-۲ ماموريت های اصلی حوزه نظام مهندسی و کنترل ساختمان.. ۱۷

۴-۳-۱-۲ خانه هنرمندان ايران.. ۱۷

۴-۱-۲ ارگان های بين المللی.. ۱۸

۱-۴-۱-۲  اتحاديه بين المللی معماران(International Union of Architects) 18

۱-۱-۴-۱-۲ ساختار اداری و عملکردی موسسه UIA… 19

۲-۱-۴-۲ -۱ ساختمان اداری مرکزیuia. 20

۳-۱-۴-۱-۲  سرویس اطلاع رسانی uia. 21

۴-۱-۴-۱-۲ کنگره های uia. 21

۵-۱-۴-۱-۲ مسابقات بین المللی معماری و شهر سازی.. ۲۱

۶-۱-۴-۱-۲ برنامه ها و الگوهای کاری UIA… 22

۷-۱-۴-۱-۲ جوايز و مدال طلای مسابقات UIA… 22

۲-۴-۱-۲ آرکيشيا (ARCASIA) 23

۱-۲-۴-۱-۲ اهداف ARCASIA… 23

بخش۲-۲: بررسی رويکرد مجموعه. ۲۴

۱-۲-۲  مقدمه. ۲۵

۲-۲-۲ معماری و جامعه. ۲۷

۱-۲-۲-۲ پرسش های اوليه. ۲۷

۲-۲-۲-۲ ويژگی های جامعه. ۲۸

۱-۲-۲-۲-۲ حرکت بی وقفه. ۲۸

۲-۲-۲-۲-۲ وحدت و علايق مشترک… ۲۹

۳-۲-۲-۲-۲ سير از سادگی به پيچيدگی.. ۲۹

۴-۲-۲-۲-۲ پيشينه داری، يگانگی، عينيت و کنش متقابل با پيرامون.. ۲۹

۳-۲-۲-۲ تقدير اجتماعی.. ۳۰

۳-۲-۲ معماری: هنر معنا دادن به فضا ۳۰

۴-۲-۲ تک بنا و سيمای کلی فضای مصنوع. ۳۱

۵-۲-۲ معماری به مثابه هنری مولد. ۳۱

۶-۲-۲ نتيجه گيری: ۳۳

بخش ۳-۲: عوامل معماری تاثیرگذار دررشد خلاقیت دانشجویان معماری در محیط های آموزشی… ۳۴

۱-۳-۲ مقدمه. ۳۵

۲-۳-۲  ادبیات موضوعی، ارتقای خلاقیت در فضای معماری.. ۳۵

۱-۲-۳-۲ ويژگی های فردی تاثير گذار بر فرآيند خلاقيت… ۳۷

۱-۱-۲-۳-۲  سرکشی.. ۳۷

۲- ۱-۲-۳-۲ رهایی.. ۳۷

۳-۱-۲-۳-۲  گریز اندیشی.. ۳۷

۲-۲-۳-۲ موانع بروز خلاقيت… ۳۷

۱- ۲-۲-۳-۲  اطلاعات زیاد. ۳۷

۲- ۲-۲-۳-۲  تجربه. ۳۸

۳-۲-۳-۲ خلاقیت در معماری.. ۳۸

۴-۲-۳-۲ عوامل تاثيرگذار بر رشد خلاقيت… ۳۹

۱-۴-۲-۳-۲ عوامل طبیعی محیط.. ۳۹

۲-۴-۲-۳-۲ شکل و وسعت فضاها ۳۹

۳-۴-۲-۳-۲ نور ۳۹

۳-۳-۲ سوال تحقیق.. ۴۰

۴-۳-۲ روش تحقيق.. ۴۰

۶-۳-۲ میزان تاثیرات عوامل معماری بر میزان رشد خلاقیت دانشجویان معماری در فضاهای آموزشی.. ۴۰

۷-۳-۲ عوامل تاثیرگذار بر رشد خلاقیت از دیدگاه کاربران.. ۴۰

۸-۳-۲ نتیجه گیری.. ۴۱

فصل سوم : مطالعات تطبيقی… ۴۲

۱-۳ بررسی نمونه های موردی از کانون های معماری در برخی از کشورهای خارجی.. ۴۳

۱-۱-۳ مرکز معماری آرسنال/ Arsenal فرانسه، پاريس…. ۴۳

۲-۱-۳ريبا/ Riba در انگستان.. ۴۶

۳-۱-۳ آرکام/ Arcam آمستردام هلند. ۴۸

۴-۱-۳ آرکی سنتر/  Archi Center رتردام. ۵۰

۵-۱-۳ موزه معماری فنلاند. ۵۵

۶-۱-۳ موزه مسکو. ۵۶

۷-۱-۳ مرکز معماری دانمارک… ۵۷

۸-۱-۳ موزه آلمان، فرانکفورت.. ۵۸

۹-۱-۳ مرکز معماری کانادا ۶۰

۱۰-۱-۳ مرکز گتی، لوس آنجلس، کاليفرنيا ۶۲

۱۱-۱-۳ مرکز معماری لندن.. ۶۶

۱۲-۱-۳ مسابقه طراحی مرکز معماری لندن.. ۶۷

۱-۱۲-۱-۳ برنده: زاها حديد. ۶۷

۲-۱۲-۱-۳ رتبه دوم  A- Graft 67

۳-۱۲-۱-۳ رتبه سوم  Aoc. 67

فصل چهارم: مطالعات تکميلی… ۶۸

۱-۴ استاداردها و ضوابط طراحی.. ۶۹

۱-۱-۴ موزه و گالری.. ۶۹

۲-۱-۴ ضوابط طراحی مربوط به کتابخانه ها ۷۱

۲-۲-۱-۴ محاسبات محل ها کار با کامپيوتر. ۷۷

۳-۲-۱-۴ طراحی محل کار ۷۷

۳-۱-۴ کلاس های آموزش تئوری.. ۷۹

۱-۳-۱-۴ شش عامل توصیه شده برای طراحی کلاس… ۸۰

۴-۱-۴ آموزش عملی.. ۸۰

۱-۴-۱-۴ آتلیه ها ۸۰

۲-۴-۱-۴ آتلیه درک و بیان.. ۸۱

۳-۴-۱-۴ آتلیه ترسیم فنی.. ۸۱

۵-۱-۴ کارگاه ها ۸۲

۱-۵-۱-۴ کارگاه چوب.. ۸۲

۲-۵-۱-۴ كارگاه ماكت… ۸۳

۳-۵-۱-۴ كارگاه عكاسي.. ۸۳

۶-۱-۴ بخش نمایشی.. ۸۴

۱-۶-۱-۴ سالن اجتماعات (آمفی تئاتر) ۸۴

۷-۱-۴ آسانسورها ۸۶

۱-۷-۱-۴ آسانسورهای کوچک برای حمل کالا. ۸۷

۸-۱-۴ پله ها ۸۸

فصل پنجم: مطالعات بستر طراحی… ۹۰

۱-۵ شناخت بستر طراحی( شهر تهران). ۹۱

۱-۱-۵  مقدمه. ۹۲

۲-۱-۵ تاريخچه تهران.. ۹۳

۳-۱-۵ شرايط اقليمی شهر تهران.. ۹۴

۱-۳-۱-۵  اطلاعات هوا شناسي.. ۹۵

۲-۳-۱-۵ ميزان بارندگي.. ۹۶

۳-۳-۱-۵ رطوبت… ۹۶

۴-۳-۱-۵ دما ۹۷

۵-۳-۱-۵ باد. ۹۸

۶-۳-۱-۵ وضعيت تابش آفتاب.. ۹۹

۴-۱-۵ جاذبه های گردشگری.. ۱۰۱

۵-۱-۵ جغرافياي طبيعی.. ۱۰۲

۶-۱-۵ شبکه حمل و نقل.. ۱۰۲

۱-۶-۱-۵ فرودگاه‌ها ۱۰۲

۲-۶-۱-۵ پایانه‌های مسافربری.. ۱۰۲

۳-۶-۱-۵ شبکه راه‌آهن.. ۱۰۳

۴-۶-۱-۵ بزرگراه‌ها ۱۰۳

۵-۶-۱-۵ متروی تهران.. ۱۰۳

۷-۱-۵ طول و عرض جغرافیایی.. ۱۰۴

۸-۱-۵ شیب زمین.. ۱۰۴

۹-۱-۵ جغرافيای انسانی.. ۱۰۴

۱-۹-۱-۵ جمعیت… ۱۰۴

۲-۹-۱-۵ نژاد. ۱۰۴

۳-۹-۱-۵  زبان.. ۱۰۵

۴-۹-۱-۵ مذهب… ۱۰۵

۱-۴-۹-۱-۵ جهت قبله. ۱۰۶

۲-۵ تأثير عوامل اقليمي در طراحي… ۱۰۷

۱-۲-۵  كاهش اتلاف حرارت ساختمان.. ۱۰۸

۲-۲-۵  كاهش تأثير باد در اتلاف حرارت ساختمان.. ۱۰۸

۳-۲-۵  بهره گيري از انرژي خورشيد در گرمايش ساختمان.. ۱۰۸

۴-۲-۵  بادشكنها ۱۰۹

۵-۲-۵  طرح اتاقها و يا عملكردهاي مخصوص در انطباق با جهت تابش خورشيد. ۱۰۹

۶-۲-۵ شناخت درختهاي همساز با اقليم. ۱۰۹

۷-۲-۵  جمع بندي شرایط اقلیمی.. ۱۱۰

۱-۳-۵ جمع بندی و تعيين تدابير طراحي اقليمي.. ۱۱۳

بخش ۳-۵  : معرفی سايت مورد طراحی و تحليل آن.. ۱۱۴

۱-۳-۵ معرفی سايت پيشنهادی.. ۱۱۵

۲-۳-۵ تحليل سايت: ۱۱۸

۳-۳-۵  الزامات طراحی از منظر پتانسيل های سايت… ۱۲۱

فصل ششم : مبانی طراحی… ۱۲۲

بخش ۱-۶: برنامه فيزيکی مجموعه. ۱۲۳

۱-۱-۶  برنامه فيزيکی و سرانه فضاهای موجود در مجموعه. ۱۲۴

۱-۱-۱-۶ گالری ها، نمايشگاه ها ۱۲۴

۱-۱-۱-۱-۶  اهداف.. ۱۲۴

۲-۱-۱-۱-۶ نمايشگاه موقت ۱٫ ۱۲۴

۳-۱-۱-۱-۶ نمايشگاه دائمی ۱٫ ۱۲۵

۴-۱-۱-۱-۶ نمايشگاه موقت ۲٫ ۱۲۵

۵-۱-۱-۱-۶ نمايشگاه دائمی ۲٫ ۱۲۵

۶-۱-۱-۱-۶ نمايشگاه موقت ۳٫ ۱۲۶

۲-۱-۱-۶ کتابکده ۱۲۶

۱-۲-۱-۱-۶ اهداف.. ۱۲۶

۳-۱-۱-۶ سالن اجتماعات و پخش فيلم. ۱۲۶

۴-۱-۱-۶ ساير فضاها ۱۲۷

۳-۱-۶ کودک و معماری.. ۱۲۹

۱-۳-۱-۶ حس تعلق.. ۱۲۹

۲-۳-۱-۶ انعطاف پذيری.. ۱۲۹

۳-۳-۱-۶ ضوابط و سرانه های مورد استفاده در طراحی فضای کودک… ۱۲۹

۱-۳-۳-۱-۶ درب ها ۱۲۹

۲-۳-۳-۱-۶ پنجره ۱۳۰

۳-۳-۳-۱-۶  الزامات عمومی.. ۱۳۰

۴-۳-۳-۱-۶  ضوابط تجهيزات.. ۱۳۰

۴-۳-۱-۶ توصيه ها ۱۳۱

۵-۳-۱-۶  برنامه فيزيکی بخش کودکان مجموعه. ۱۳۱

۱-۵-۳-۱-۶  کلاس های آموزشی- هنری.. ۱۳۱

۲-۵-۳-۱-۶ کتابخانه. ۱۳۱

۳-۵-۳-۱-۶ سالن اجتماعات و نمايش…. ۱۳۲

۴-۵-۳-۱-۶ گالری.. ۱۳۳

۵-۵-۳-۱-۶ سرويس های بهداشتی.. ۱۳۳

۴-۱-۶ سرانه فضاهای موجود در مجموعه. ۱۳۴

بخش۲-۶ : مبانی نظری طراحی… ۱۴۳

۱-۲-۶ مبانی نظری طراحی.. ۱۴۴

۲-۲-۶ پرديس فرهنگی و اصول طراحی کالبد و فضای معماری آن.. ۱۴۴

۱-۲-۲-۶ خصوصيات ورودی های فضاهای معماری- شهری.. ۱۴۷

۱-۱-۲-۲-۶ فضاهای گشوده و دعوت کننده ۱۴۷

۲-۱-۲-۲-۶ عميق و وسيع. ۱۴۷

۲-۲-۲-۶ سلسله مراتب کارکردی- مکانی وروديها ۱۴۸

۱-۲-۲-۲-۶  وروديهای اصلی.. ۱۴۸

۲-۲-۲-۲-۶ ورودی های فرعی.. ۱۴۸

۱-۳-۲-۲-۶  کارکردهای اقتصادی.. ۱۴۸

۲-۳-۲-۲-۶  کارکردهای اجتماعی.. ۱۴۹

۳-۳-۲-۲-۶  کارکرد انتقالی و ارتباطی.. ۱۴۹

۳-۲-۶  درونگرايی و مرکزيت… ۱۴۹

۴-۲-۶ پيوند با طبيعت… ۱۵۰

۵-۲-۶ درس های برگرفته از بررسی نمونه مشخص…. ۱۵۲

۱-۵-۲-۶ تيمچه و سرای بخشی.. ۱۵۲

۲-۱-۵-۲-۶ سرای بخشی.. ۱۵۲

۳-۱-۵-۲-۶ فضای داخلی تيمچه. ۱۵۴

۲-۵-۲-۶ مسجد امام اصفهان.. ۱۵۶

بخش ۳-۶ : سازه. ۱۶۱

۱-۳-۶  مقدمه: …….. ۱۶۲

۲-۳-۶ انواع روش های ساخت و ساز ۱۶۲

۱-۲-۳-۶ سازه های سنتی : ۱۶۲

۲-۲-۳-۶ سازه های فلزی.. ۱۶۳

۱-۲-۲-۳-۶  مزایا : ۱۶۳

۲-۲-۲-۳-۶ معایب : ۱۶۴

۳-۲-۲-۳-۶ نتیجه بررسی فنی و اقتصادی سازه های فلزی: ۱۶۵

۳-۲-۳-۶ سازه های بتنی: ۱۶۵

۱-۳-۲-۳-۶ مزايا ۱۶۵

۲-۳-۲-۳-۶ معايب… ۱۶۶

۳-۳-۲-۳-۶ مشکلات اجرايی سازه بتنی.. ۱۶۶

۴-۲-۳-۶ سازه های صنعتی و صنعتی سازی در ساختمان.. ۱۶۷

۳-۳-۶ سقف های پس کشیده و پیش تنیده ۱۷۱

۱-۳-۳-۶  مقدمه. ۱۷۱

۳-۳-۳-۶ مزايا وامتيازات سقف هاي پس كشيده ۱۷۳

۴-۳-۳-۶ دامنه كاربرد سقف هاي پس كشيده ۱۷۴

۵-۳-۳-۶ روشهاي اجراي سيستم پس كشيده ۱۷۵

۴-۳-۶  نتيجه گيري : ۱۷۸

بخش ۴-۶ : تاسيسات… ۱۷۹

۱-۴-۶ مقدمه ……..  180

۲-۴-۶ کمی در مورد طراحی سیستم تهویه مطبوع. ۱۸۰

۱-۲-۴-۶ بررسی اولیه ساختمان برای طراحی سیستمهای بروتی.. ۱۸۰

۲-۲-۴-۶ اجزاء باربرودتی.. ۱۸۱

۳-۲-۴-۶ حرارت خورشیدی.. ۱۸۱

۴-۲-۴-۶ عکس العمل شیشه ها ۱۸۲

۱-۴-۲-۴-۶ شیشه های غیر معمولی و وسائل تولید سایه. ۱۸۲

۳-۴-۶  انتخاب سيستم تهويه مطبوع. ۱۸۲

۱-۳-۴-۶ سیستم های مرکزی با جریان اجباری هوا (central forced – air system) 184

۴-۴-۶ طراحی سیستم تهویه ساختمان.. ۱۸۴

۵-۴-۶ تهویه طبیعی.. ۱۸۵

۱-۵-۴-۶ نیازهای طرح. ۱۸۵

۲-۵-۴-۶ مراحل طراحی.. ۱۸۵

۶-۴-۶ راهنمای انتخاب سیستم تهویه مطبوع. ۱۸۷

۱-۶-۴-۶ درجه بندی سیستم تهویه مطبوع از نظر میزان بازدهی.. ۱۸۷

۲-۶-۴-۶ میزان صدا ۱۸۸

۳-۶-۴-۶ ویژگیهای آرامش بخش…. ۱۸۸

۴-۶-۴-۶ انتخاب اندازه مناسب… ۱۸۸

۷-۴-۶ طراحی هواساز ۱۸۹

۸-۴-۶ طراحی فن کویل.. ۱۹۰

۱-۸-۴-۶ انتخاب دستگاه فن کوئل.. ۱۹۰

۲-۸-۴-۶ سیم کشی فن کویل.. ۱۹۱

۳-۸-۴-۶ کنترل ظرفیت فنکویل.. ۱۹۱

۹-۴-۶ سیستمهای تهویه نمایشگاه و سالن های مرتبط.. ۱۹۱

۱-۹-۴-۶ معیارهای کلی طراحی.. ۱۹۲

۲-۹-۴-۶ وضعیت حضور افراد. ۱۹۲

۳-۹-۴-۶ پاکیزگی هوا ۱۹۲

۴-۹-۴-۶ قابلیت اجرای سیستم. ۱۹۲

۵-۹-۴-۶ تالارهای و راهروهای اصلی.. ۱۹۳

فصل هفتم : معرفی مجموعه با استفاده از نقشه ها و تصاوير مربوطه. ۱۹۴

۱-۷ معرفی مجموعه. ۱۹۵

۲-۷ طبقه همکف   196

۳-۷ طبقه اول ( کتابکده) ۱۹۸

۴-۷ طبقه دوم (بخش تخصصی) ۲۰۰

۵-۷ طبقه زيرزمين.. ۲۰۲

۶-۷ سايت پلان مجموعه. ۲۰۴

۷-۷ تصاوير  خارجی مجموعه. ۲۰۵

۸-۷ تصاوير مربوط فضای کودک… ۲۰۶

۹-۷ تصاوير حجم بيرونی مجموعه. ۲۰۷

منابع: ۲۱۰


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله پردیس فرهنگی معماری ایران,مطالعات,پروژه پردیس فرهنگی معماری ایران,پروپوزال پردیس فرهنگی معماری ایران,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran پایان نامه,پایان نامه پردیس فرهنگی معماری ایران,معماری,دانلود رایگان,طراحی پردیس فرهنگی معماری ایران, مقاله ,ويژگيهاي, اصول, تاریخچه, مبانی پردیس فرهنگی معماری ا,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2071
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 102
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 143
  • بازدید امروز : 663
  • باردید دیروز : 781
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 663
  • بازدید ماه : 8,326
  • بازدید سال : 66,154
  • بازدید کلی : 989,241